دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ
سرخط خبرها

۷۴ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ در منطقه ۴ مشهد در حال اجراست

  • کد خبر: ۲۸۳۵۳
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
۷۴ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ در منطقه ۴ مشهد در حال اجراست
نشست مشترک اعضای شورای شهر با رؤسای شورا‌های اجتماعی محلات منطقه ۴ برگزار شد.
به گزارش شهرآرانیوز، پارلمان شهری مشهد در‌راستای اولویت مهمش، یعنی گفت‌وگو و هم‌افزایی محلی، طی ۳‌سال اخیر، نشست‌ها و جلسات متعددی را با صاحب‌نظران و اندیشمندان بومی برگزار کرده و رهاورد‌های خوبی نیز به دست آورده است.
 
نشست مشترک اعضای شورای شهر مشهد با رؤسای شورا‌های اجتماعی محلات منطقه ۴ شهر نیز که روز پنجشنبه برگزار شد، در‌زمره این جلسات اثرگذار به شمار می‌آمد که فرصت خوبی برای گپ‌و‌گفت درباره حل مشکلات مبتلابه این منطقه بود.

به گفته نایب‌رئیس شورای شهر مشهد، یکی از مؤلفه‌های مهم در توسعه هر جامعه، سرمایه اجتماعی است و به‌همین‌دلیل در گام نخست باید سرمایه اجتماعی را شناسایی، بارور و از آن حفاظت کرد؛ زیرا محرک توسعه و پیشرفت در شهر به شمار می‌رود.

حمیدرضا موحدی‌زاده با بیان اینکه منطقه‌۴ شهرداری از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های گردشگری، تجاری و‌... برخوردار بوده و چشم‌انداز خوبی را برای منطقه ترسیم کرده است، افزود: بیش‌از ۴۴‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون‌تومان در‌قالب حدود ۱۰۰‌موافقت‌نامه به منطقه‌۴ اختصاص یافته است. همچنین ۷۴ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ در سطح منطقه‌۴ در‌حال اجراست که این عدد، نشان از پویایی حاکم بر این بخش از شهر دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز در این جلسه گفت: شورای پنجم از ابتدای فعالیت سعی کرده است با اتخاذ تدابیر و سیاست‌های مناسب، بر قدرت، نفوذ و اثرگذاری شورا‌های اجتماعی محلات بیفزاید و برهمین اساس اقدامات مختلفی انجام داده که آخرین آن، تصویب طرح ایجاد سرای محله بوده است تا عرصه‌ای برای فعالیت‌های مردم‌نهاد با محوریت شورا‌های اجتماعی محلات فراهم شود.

احسان اصولی افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و جشن‌های مختلف در مناسبت‌های ملی و مذهبی، یکی از خواسته‌های مکرر شهروندان در جلسات بود؛ از‌این‌رو با تصمیم شورای شهر مشهد مقرر شد ۵‌درصد از اعتبارات برنامه‌های فرهنگی شهرداری نیز با نظر و دیدگاه و سلیقه شورا‌های اجتماعی محلات هزینه شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بازارچه‌های محلی، یکی از درخواست‌های جدی است که در جلسات مختلف مطرح شده و حتما مناطق باید این موضوع را پیگیری کنند و سازمان میادین نیز دراین‌زمینه همراهی کند.

رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر نیز گفت: در دوره جدید شورا‌های اجتماعی محلات، جوان‌گرایی و حضور نیرو‌های بانشاط و فعال و برخوردار از شور جوانی در رأس شورا‌های یازده‌گانه منطقه‌۴ موج می‌زند و در قیاس با سایر ادوار، تغییر کاملا ملموس است.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->